Jak jste na tom se svou motivací při cvičení Hormonální jógy?

Dnes se vám ale taaak nechtělo... Ne, zkrátka to nešlo přemoct. Ale minulý týden vás cvičení bavilo, cítily jste se skvěle, nejen tělesně, ale i psychicky. I okolí si všimlo, jak jste spokojená. Ale poslední týden nic, nálada je pod bodem mrazu, zlobíte se na sebe a říkáte si: "Jsem nemožná. Seknu s tím. Stejně vím, že u žádného cvičení nikdy dlouho nevydržím." S velkou pravděpodobností se nacházíte ve fázi svého menstruačního cyklu v období těsně před menstuací nebo v době menstruace.

Ach ta cykličnost :((((((
... nebo... Juchů, miluji svou cykličnost:)))))

Na PODZIM (tak označujeme období předmenstruační) a nedej bože v ZIMĚ (tak označujeme období menstruace) nemusíme podávat supervýkony. Přirozeně u nás žen dochází k velkému úbytku energie, výkonu i motivace. A v motivaci ke cvičení opravdu hodně. Pozdě na PODZIM a v ZIMĚ přeci krajina spí. Je tedy čas si více odpočinout, nabrat sílu a energii. Hladina progesteronu je totiž hooodně vysoká a ráda způsobuje předrážděnost, úzkost, neklid, výkyvy nálad. V této fázi cyklu není dobré se přemáhat, ve dnech před menstruací klidně na cvičení uberte a naopak zařaďte skvělá protistresová a dechová cvičení, která podporují účinnost celé sestavy Hormonální jógy. Dopřejte si odpočinek. A že to není možné? Umíte si užít chvilku nicnedělání, lebedění si, být si jen tak? Umíte odřeknout třeba návštěvu nebo doma hezky vysvětlit, že dnes potřebujete být sama, pořádně si odpočinout, vyspat se...? Zkrátka žádné úkoly, plány, výkony. Věřte, že odpočinek se vám bohatě vyplatí.

ZIMA (menstruace) končí a černé myšlenky jsou ty tam. Je důležité zapomenout na předešlé výčitky, na negativní vzorce vlastní mysli, obviňování se, že u žádného cvičení nevydržím, nemám žádnou disciplínu. Krev se vlévá do žil, berete si svou podložku a začínáte cvičit. Je totiž JARO (fáze předovulační) a JARO strhne a nakazí úplně každého. Najednou jde zase všechno samo. Je fajn tohoto období naplno využít. Bude trvat ještě po dobu ovulace (nazýváme LÉTO) až do brzkého PODZIMU (předmenstruační fáze). Záznamy cvičebních dnů si s blaženým pocitem zaznačíte fajkou do tabulky :)))) Máte sama ze sebe obrovskou radost. Cítíte se skvěle, vaše tělo se o cvičení přímo hlásí. 

A těsně před menstruací může klidně fajek ubývat. Pro větší radost a motivaci si zato můžete zaznačit i dny, kdy se věnujete antistresovým a dechovým cvikům nebo harmonizaci energie. Pokud žena rozumí své cykličnosti, rozumí i svému ženskému tělu a to si samo bezpečně říká, co právě potřebuje. Naše tělo je úžasné, dokonalé, nádherné a neuvěřitelně moudré. Tak mu tu jeho moudrost nekažme:)