Jak nastavit svou mysl na pravidelné cvičení hormonální jógy?

08.04.2018

Aby se rána zahojila, aby těsto nakynulo, aby se vztah utužil, aby bolest po těžkém rozchodu odezněla, vždy říkáme, že to chce svůj čas. A tak nějak to je s hormonální jógou. Aby se její pozitivní účinky na těle i na duši projevily, chce to nejen čas, ale také trénink.


Mně se nechce, aneb když chybí čas a disciplína
Zpočátku si budete možná po hodinách hormonální jógy se mnou říkat, že to snadno zvládnete. Ovšem pak, po krátkém čase, jakmile budete cvičit sama doma, zjistíte, že se to snáze řekne, než udělá. Zjistíte, že nemáte tolik času, abyste stihla toto a támhleto. Možná také přijdete na to, že nemáte dostatek disciplíny, když nad vámi nikdo nebdí. Možná se vám zkrátka nebude chtít.

Bez motivace by nic nefungovalo
Nebojte se, nejste v tom sama. Každá z nás potřebuje motivaci, abychom byly schopny vykonávat dokonce i činnosti, které nás baví. Když se ale nad tím zamyslíte, zjistíte, že snad častěji děláme věci, které nás zrovna dvakrát nebaví. Co takhle mytí nádobí? Mytí oken, vaření, úklid, žehlení?

Věci, které nás nečiní šťastné, ale přesto nás motivují
Kdybychom to nádobí nechaly ve dřezu špinavé, začalo by zapáchat, mušky i mouchy bychom musely odhánět a samy před sebou bychom si připadaly jako špindíry. Kdybychom nevařily a nenakupovaly, rodina by měla hlad, kdybychom nežehlily, neměly bychom si co obléct.

Důležitá je přidaná hodnota pro vás, ne pro ty ostatní
Tak tady to vidíte, často vykonáváme činnosti, které se nám dělat nechtějí, které děláme pořád dokola a snad i automaticky. Nikdo je ve skutečnosti ani pořádně nedocení a vlastně ani my samy ne. Tak proč to děláme? Proč dáváme přednost činnostem, které pro nás nemají žádnou přidanou hodnotu před těmi, které ji mají?

Dělám to sama kvůli sobě, vzpomínáte si?
Prvním krokem, jak zůstat motivovanou, je pamatovat na ten důvod, proč to děláte, proč jste před časem na kurz hormonální jógy ke mně šla. Tu prvotní myšlenku, to odhodlání. Pro koho to děláte. Jasně, chcete být po hormonální stránce pohodě v prvé řadě sama kvůli sobě, ale ve své podstatě chcete otěhotnět také kvůli partnerovi, příznaky menopauzy co možná nejvíce eliminovat kvůli sobě i rodině, mít lepší libido kvůli sobě i partnerovi, mít lepší pleť, protože se chcete vedle svého muže, kterému každý lichotí, že zraje jako víno, vypadat také dobře. Také chcete, aby vám lidé říkali, že by vám nehádali tolik, kolik vám ve skutečnosti je. Ale hlavně, vždy si vybavte ty krásné pocity klidu a naplnění, které vás provází po dokončení cvičební sestavy. Cítíte se skvěle. Plná síly a chuti do života. Takové pocity můžete prožívat každý den, může to být hnací motor pro vaše odhodlání pravidelně cvičit. Důležité je neříkat si "dnes musím cvičit", ale říct si radostně " teď si zacvičím."

Oprostěte se od malicherností
Přestat tolik myslet na ostatní a na to, co si o vás druzí myslí, je prvním z krůčků, jak si vyšetřit čas sama pro sebe, čas na cvičení hormonální jógy. Oprostit se od toho nedůležitého a věnovat se tomu nejdůležitějšímu - sama sobě.

Představte si ten černý scénář
Děti jednoho dne odejdou z domu, ani partner nemusí po vašem boku zůstat do skonání věků. Čistě hypoteticky. Co by vám zůstalo, kdybyste se najednou ocitla sama? Kdyby všichni, jednoho dne odešli? Zůstalo by vám pouze vaše já. Vaše já, které jste vlastně rozdala. Do zrcadla by se dívala hormonálně nevyrovnaná žena, kterou mohou trápit příznaky menopauzy, potíže se štítnou žlázou, inkontinence, žena, která v padesáti letech vypadá hůře než pětašedesátnice, které se věnují samy sobě, které si život užívají.

Snažte se spravedlivě rozdělovat svůj čas
I když mnohdy není snadné myslet sama na sebe a máte tendenci upřednostňovat ve většině případů potřeby své rodiny, vzpomeňte si na toto, když si zase jednou řeknete, že nemáte čas cvičit hormonální jógu. Uvařila jste, vyžehlila, okopala zahrádku? Bezva, teď je zase načase věnovat trochu pozornosti sama sobě.