Výživa

Zaměřeno na jídelníček. Speciálně pro ženy.
Které jsou nejdůležitější potraviny, které pomáhají při snížené nebo rozkolísané hladině ženských pohlavních hormonů? Podle paní Dinah Rodriues, zakladatelky hormonální jógové terapie, je velmi důležité, aby ženy v tomto období věnovaly pozornost kvalitní stravě. Mnoho druhů zeleniny i ovoce obsahuje nejen vysoké množství vitamínů a minerálů, ale i látek, které se podobají estrogenu a napomáhají k tvorbě hormonů. Jedná se o tzv. fytoestrogeny. Jsou přirozenou složkou některých potravin.

Jedná se např. o mrkev, zelí, červenou řepu, brambory, okurky, petržel, česnek, olivy. Z obilovin je to kukuřice, žito, oves, ječmen. Z luštěnin třeba fazole, hrách. Dále rýže natural, dýně, olivový olej, chmel, lněná semínka, slunečnicová semínka, výhonky jetele, naklíčená semínka (zvl. vojtěšky alfalfa, slunečnice, čočky) a z ovoce např. třešně, jablka, papája, švestky.

Změny v jídelníčku je nejleší zavádět postupně a nenásilně. A když prospěšné potraviny šikovně vpašujete do jídelníčku, určitě to ocení i zbytek rodiny.