O hormonální józe

Hormonální jógová terapie podle Dinah Rodrigues je dynamická sestava cviků, které přirozenou cestou vyrovnávají hormonální hladinu ženy.

Hormonální jóga má úžasné výsledky. Využívá velmi efektivní jógové techniky, které stimulují a podporují funkci žláz s vnitřní sekrecí a tím pomáhají ke správné funkci těla.


Odstraňuje příznaky menopauzy, premenstruačního syndromu, potíže při menstruaci, potíže s
plodností, polycystické vaječníky, myomy, potíže s pletí, štítnou žlázou, nadváhou, bolestmi hlavy, snížením libida, podrážděností, výkyvy nálad, nespavostí, bolestmi kloubů, karpálními tunely, při osteoporóze, zvýšení cholesterolu, tlaku... a dalších obtížích, které znepříjemňují ženám život.

Aktivuje hormonální systém ženy.

Cviky jsou jednoduché a lehce zapamatovatelné, proto je zvládnete i bez předchozích
znalostí jógy.

Abych se vám mohla co nejvíce věnovat, preferuji maximální počet účastníků v kurzu 12-15 osob

Budeme cvičit v příjemné tělocvičně, na jógamatkách. Cvičí se bez obuvi. Nejlépe se vám bude cvičit v pohodlném oblečení, aby vás nikde nic nestahovalo. Ideální je cvičit s prázdným břichem, nejlépe minimálně hodinu po lehkém jídle nebo 2 hod po větším jídle. K pití se nejlépe hodí čistá voda. Na víkendový kurz si s sebou můžete vzít lehkou svačinku (např. semínka, oříšky, banán).

KDY HORMONÁLNÍ JÓGOVÁ TERAPIE POMÁHÁ?
Hormonální jóga Brazilky Dinah Rodrigues byla vyvinuta původně pro ženy ke zvládání obtíží v menopauze, ale zjistilo se, že ženám pomáhá při mnoha a mnoha dalších obtížích. Jednak jako prevence po 35 roku věku, kdy začíná přirozeně ubývat ženských pohlavních hormonů, dále při neplodnosti, při všech typech potíží s menstruací (premenstruační syndrom, nepravidelnosti, chybějící menstruace nebo naopak zvýšené krvácení a křeče a pod.), při polycystických vaječnících, malých myomech do velikosti pěsti.

Cvičení je velmi přínosné po odstranění vaječníků nebo dělohy, protože stimulujeme nadledvinky, které také produkují ženské pohlavní hormony. Dále při snížené funkci štítné žlázy, při potížích s pletí, kůží, vlasy, karpální tunel, nespavost, deprese, zhoršení paměti a zpomalené myšlení, bolesti hlavy a migrény, inkontinence, přibývání na váze, bolesti kloubů, osteoporóza, vysoká hladina cholesterolu a kardiovaskulární problémy...

CÍLE HORMONÁLNÍ JÓGOVÉ TERAPIE
Hormonální jógová terapie působí jako celek, obnovuje a zvyšuje tvorbu hormonů, posiluje vaječníky, štítnou žlázu, hypofýzu a nadledvinky. Má omlazující účinky.

PŮSOBÍ NA:
Na tělesné úrovni: Posiluje svaly, napomáhá správnému držení těla, zvyšuje pružnost a ladnost pohybů, tvaruje tělo, posiluje kosti.

Na fyziologické úrovni: znovu aktivuje
tvorbu hormonů, snižuje intenzitu příznaků menopauzy, zabraňuje výskytu onemocnění způsobených nízkou hladinou hormonů.

Na psychické úrovni: pomáhá zvládat stres, odstraňuje nespavost, napravuje emoční nerovnováhu, odstraňuje depresi a další emoční problémy spojené s menopauzou.

Příznaky menopauzy:

  • návaly horka, noční pocení, nespavost, suchost sliznic v urogenitální oblasti, vlasy, kůže, nehty, deprese, panické stavy, snížené libido, zhoršení paměti, zpomalené myšlení, bolesti hlavy a migrény, bolesti kloubů, přibývání na váze a změny v rozložení tukových zásob v těle, syndrom karpálního tunelu, osteoporóza, vysoká hladina cholesterolu a kardiovaskulární problémy

Na energetické úrovni: přináší vitalitu a duševní pohodu, zvyšuje vstřebávání prány, aktivuje žlázy, které tvoří hormony

PRO KOHO JE VHODNÁ:
Otěhotnění, potíže s menstruací, prevence od 35 let, období menopauzy, možno cvičit do vysokého věku.

KONTRAINDIKACE, KDY NECVIČIT
Hormonální jógová terapie se nedoporučuje cvičit v těhotenství, v procesu IVF, v akutním stádiu a při léčbě nádorových onemocnění prsu, kde by nebylo vhodné zvyšovat produkci ženských hormonů. Není vhodná při hyperfunkci (velmi zvýšené funkci) štítné žlázy, těsně po operacích, při závažných psychiatrických chorobách. Při závažné endometrióze a pokročilé osteoporóze (hrozí-li zlomenina kostí).

Svůj zdravotní stav raději konzultujte se svým lékařem, který vám doporučí, zda je ve vašem případě žádoucí zvyšovat produkci ženských pohlavních hormonů a hormonů štítné žlázy.

Kurz jsem pro vás připravila tak, abyste si detailně osvojily jednotlivé techniky a cviky tak, abyste mohly začít cvičit sestavu samy doma. Po čase sestavu zvládnete do 30 minut. Na kurzu se dozvíte všechny podrobnosti o metodě hormonální jógové terapie, zbude čas na dotazy, zkušenosti a doporučení. Naučíte se účinné dechové a protistresové techniky podle Dinah Rodrigues. V ceně kurzu jsem pro vás připravila také studijní materiály, které vám pomohou při domácím cvičení

Pokud preferujete intenzivní formu výuky, vyberte si z nabídky víkendových kurzů. Sestavu si zde osvojíte za 12 hodin, setkání proběhne v sobotu a neděli vždy po 6 hodinách.
Cena 2 500 Kč / osoba

Pokud dáváte přednost mírnějšímu tempu a vyhovuje vám raději delší čas na zažití sestavy, pak se můžeme scházet na týdenních kurzech - v délce 12 hodin.
Cena 2 500Kč / osoba

Možné je také domluvit se individuálně na uspořádání kurzu pro uzavřenou skupinu žen, např. zaměstnankyně firmy a pod. Minimálně 6 osob.
Cena 2 500 Kč / osoba

Pro absolventky kurzu budou následovat opakovací lekce, pro ženy, které dávají přednost cvičení ve skupince nebo ztrácejí motivaci, když cvičí samy doma.
Cena 120 Kč / lekci

Individuální lekce - probíhají ve vámi zvolených prostorách (např. u vás doma)
Cena za kurz 4 800Kč / za osobu                     

Časté dotazy...


Jak probíhá kurz a co je po něm?

V lekcích se detailně naučíte všechny techniky a cviky tak, abyste mohly začít cvičit sestavu samy doma. Po čase sestavu zvládnete do 30 minut. Dozvíte se všechny podrobnosti o metodě hormonální jógové terapie, zbude čas na dotazy a doporučení. Naučím vás účinné dechové a protistresové techniky podle Dinah Rodrigues. V ceně kurzu jsou studijní materiály, které vám pomohou při domácím cvičení. Po ukončení kurzu budou pro zájemkyně vypsány opakovací lekce.


Co si vzít na sebe?

Cvičí se v pohodlném oblečení, nemělo by nikde tlačit, hlavně ne v pase. Cvičí se na podložce nebo jógamatce bez obuvi a ponožek.  


Vadí, že jsem jógu nikdy necvičila?

Není potřeba žádná předešlá znalost jógy. Ráda vás všechno naučím a navedu na správnou techniku.

Jak často cvičit?

Důležité je pravidelné praktikování sestavy. Pokud potřebujete odstranit nějaký problém, je ideální cvičit denně. Po odeznění příznaků nebo preventivně můžete cvičit 3-4 krát týdně. Vaše tělo si na cvičení velmi rychle zvykne, budete se rychle zdokonalovat, cítit se vitálnější, plní energie, pružnější a vaše tělo se stane na cvičení "závislé".


Kdy cvičit?

Nejvhodnější doba pro domácí cvičení je ráno, ale to nemusí každému vyhovovat. Vyzkoušejte si zacvičit sestavu v různou denní dobu a vaše tělo vám odpoví samo. U někoho večerní cvičení navodí nespavost, pro jiného bude ukolébavkou.


Kdo vede kurzy?

Celým kurzem vás budu provádět já, lektorka Petra. Více se o mně můžete dozvědět zde :)

Chcete si vybrat kurz?