O Hormonální józe

Jaké má učinky? Co tě na kurzu čeká?

Jmenuji se Petra, jsem mezinárodní certifikovaná lektorka pro cvičení Hormonální jógové terapie pro ženy - dle Dinah Rodrigues. Ta vyvinula jedinečnou cvičební sestavu, která vychází z hathajógy, tibetských, tantrických a energetických technik. 

Budu vás krok za krokem provázet při učení sestavy HJT, abyste ji pak mohly doma samostatně cvičit toto 30minutové cvičení

Je mi ctí, že vám mohu všechno, co paní Dinah pro ženy vytvořila, předat dál. 
Hormonální jógová terapie pro ženy je dynamická sestava, která přirozenou cestou vyrovnává ženskou hormonální hladinu. 

Cvičení je jednoduché a lehce zapamatovatelné, proto je zvládnete i bez předchozích znalostí jógy. Je velmi vhodné i jako prevence.

Hormonální jóga má úžasné výsledky. Využívá velmi efektivní jógové techniky, které stimulují a podporují funkci žláz s vnitřní sekrecí a tím pomáhají celkově ke správné funkci těla. A přirozenou cestou vyrovnávají hormonální hladinu ženy.

Věková hranice není omezená (pod 18let doporučuji moji konzultaci)


KDY HJT POMÁHÁ?

Hormonální jóga Brazilky Dinah Rodrigues byla vyvinuta původně pro ženy ke zvládání obtíží v menopauze, ale zjistilo se, že ženám pomáhá při mnoha a mnoha dalších obtížích. Jednak jako prevence po 35 roku věku, kdy začíná přirozeně ubývat ženských pohlavních hormonů, dále při neplodnosti, při všech typech potíží s menstruací (premenstruační syndrom, nepravidelnosti, chybějící menstruace nebo naopak zvýšené krvácení a křeče a pod.), při polycystických vaječnících, malých myomech do velikosti pěsti.

Cvičení je velmi přínosné po odstranění vaječníků nebo dělohy, protože stimulujeme nadledvinky, které také produkují ženské pohlavní hormony. Dále při snížené funkci štítné žlázy, při potížích s pletí, kůží, vlasy, karpální tunel, nespavost, deprese, zhoršení paměti a zpomalené myšlení, bolesti hlavy a migrény, inkontinence, přibývání na váze, bolesti kloubů, osteoporóza, vysoká hladina cholesterolu a kardiovaskulární problémy...

CÍLE HORMONÁLNÍ JÓGOVÉ TERAPIE
Hormonální jógová terapie působí jako celek, obnovuje a zvyšuje tvorbu hormonů, posiluje vaječníky, štítnou žlázu, hypofýzu a nadledvinky. Má omlazující účinky.

HJT odstraňuje příznaky menopauzy, premenstruačního syndromu, potíže při menstruaci, potíže s
plodností, polycystické vaječníky, myomy, potíže s pletí, štítnou žlázou, nadváhou, tvaruje postavu. Poradí si s bolestmi hlavy, snížením libida, podrážděností, výkyvy nálad, nespavostí, bolestmi kloubů, karpálními tunely. Při osteoporóze, zvýšení cholesterolu, tlaku, zlepšuje kardiovaskulární problémy, bušení srdce. Detoxikuje organismus, výrazně posiluje dráhu ledvin a plic. Zvyšuje imunitu. A napomáhá i při dalších obtížích, které znepříjemňují ženám život.

Aktivuje hormonální systém ženy.

PŮSOBÍ NA:

Na tělesné úrovni: Posiluje svaly, napomáhá správnému držení těla, zvyšuje pružnost a ladnost pohybů, tvaruje tělo, posiluje kosti

Na fyziologické úrovni: znovu aktivuje tvorbu hormonů, snižuje intenzitu příznaků menopauzy, zabraňuje výskytu onemocnění způsobených nízkou hladinou hormonů

Na psychické úrovni: pomáhá zvládat stres, odstraňuje nespavost, napravuje emoční nerovnováhu, odstraňuje depresi a další emoční problémy spojené s menopauzou, stavy paniky

Na energetické úrovni: přináší vitalitu a duševní pohodu, zvyšuje vstřebávání prány, aktivuje žlázy, které tvoří hormony

PRO KOHO JE HORMONÁLNÍ JÓGA VHODNÁ:
Otěhotnění, potíže s menstruací, prevence od 35 let, období menopauzy, možno cvičit do vysokého věku, nebo preventivně

Příznaky menopauzy

  • návaly horka, noční pocení, nespavost, suchost sliznic v urogenitální oblasti, potíže s vlasy, suchá kůže, lámavé nehty, deprese, panické stavy, snížené libido, zhoršení paměti, zpomalené myšlení, bolesti hlavy a migrény, bolesti kloubů, přibývání na váze a změny v rozložení tukových zásob v těle, syndrom karpálního tunelu, osteoporóza, vysoká hladina cholesterolu a kardiovaskulární problémy, snížené sebevědomí

CO TĚ NA KURZU ČEKÁ?

Budeme cvičit v jógovém studiu na jógamatkách. Cvičí se bez obuvi. Nejlépe se vám bude cvičit v pohodlném oblečení, aby vás nikde nic nestahovalo. Ideální je cvičit s prázdným břichem, nejlépe minimálně hodinu po lehkém jídle nebo 2 hod po větším jídle. K pití se nejlépe hodí čistá teplá voda. Na víkendový kurz si s sebou můžete vzít lehkou svačinku (např. semínka, oříšky, banán).

Každé omezení, které eventuelně máte např. potíže s klouby, obezita, snížená ohebnost, věk a pod., vždy lze uzpůsobnit vám přímo na míru. A již po krátké době uvidíte, jak se vaše tělo zlepšuje, stává se ohebnější a budete mít ze sebe velkou radost. 

Kurz jsem pro vás připravila tak, abyste si detailně osvojily jednotlivé techniky a cviky tak, abyste mohly začít cvičit sestavu samy doma. Po čase sestavu zvládnete do 30 minut. Na kurzu se dozvíte všechny podrobnosti o metodě hormonální jógové terapie, zbude čas na dotazy, zkušenosti a doporučení. Naučíte se účinné dechové a protistresové techniky podle Dinah Rodrigues. V ceně kurzu jsem pro vás připravila také studijní materiály, které vám pomohou při domácím cvičení.

Nemusíte se obávat, že něco nezvládnete

KONTRAINDIKACE, KDY NECVIČIT
Hormonální jógová terapie se nedoporučuje cvičit v těhotenství, v procesu IVF, v akutním stádiu a při léčbě nádorových onemocnění prsu, kde by nebylo vhodné zvyšovat produkci ženských hormonů. Není vhodná při hyperfunkci (velmi zvýšené funkci) štítné žlázy, těsně po operacích, při závažných psychiatrických chorobách. Při závažné endometrióze a pokročilé osteoporóze (hrozí-li zlomenina kostí).

Svůj zdravotní stav raději konzultujte se svým lékařem, který vám doporučí, zda je ve vašem případě žádoucí zvyšovat produkci ženských pohlavních hormonů a hormonů štítné žlázy.

TYPY KURZŮ HJT

Kurz jsem pro vás připravila tak, abyste si detailně osvojily jednotlivé techniky a cviky tak, abyste mohly začít cvičit sestavu samy doma. Po čase sestavu zvládnete do 30 minut. Na kurzu se dozvíte všechny podrobnosti o metodě hormonální jógové terapie, zbude čas na dotazy, zkušenosti a doporučení. Naučíte se účinné dechové a protistresové techniky podle Dinah Rodrigues. V ceně kurzu jsem pro vás připravila také studijní materiály, které vám pomohou při domácím cvičení

• Pokud preferujete intenzivní formu výuky, vyberte si z nabídky víkendových kurzů. Sestavu si zde osvojíte za 12 hodin, setkání proběhne v sobotu a neděli vždy po 6 hodinách.
Cena 2 500 Kč / osoba

• Pokud dáváte přednost mírnějšímu tempu a vyhovuje vám raději delší čas na zažití sestavy, pak se můžeme scházet na týdenních kurzech - v délce 12 hodin.
Cena 2 500Kč / osoba

• Možné je také domluvit se individuálně na uspořádání kurzu pro uzavřenou skupinu žen, např. zaměstnankyně firmy a pod. Minimálně 6 osob.
Cena 2 500 Kč / osoba

• Pro absolventky kurzu budou následovat opakovací lekce, pro ženy, které dávají přednost cvičení ve skupince nebo ztrácejí motivaci, když cvičí samy doma.
Cena 240 Kč / lekci               

Abych se vám mohla co nejvíce věnovat, preferuji maximální počet účastníků v kurzu 12 osob

Cviky jsou jednoduché a lehce zapamatovatelné, proto je zvládnete i bez předchozích znalostí jógy.

ČASTÉ DOTAZY

Jak probíhá kurz a co je po něm?

V lekcích se detailně naučíte všechny techniky a cviky tak, abyste mohly začít cvičit sestavu samy doma. Po čase sestavu zvládnete do 30 minut. Dozvíte se všechny podrobnosti o metodě hormonální jógové terapie, zbude čas na dotazy a doporučení. Naučím vás účinné dechové a protistresové techniky podle Dinah Rodrigues. V ceně kurzu jsou studijní materiály, které vám pomohou při domácím cvičení. Po ukončení kurzu budou pro zájemkyně vypsány opakovací lekce.


Co si vzít na sebe?

Cvičí se v pohodlném oblečení, nemělo by nikde tlačit, hlavně ne v pase. Cvičí se na podložce nebo jógamatce bez obuvi a ponožek.  


Vadí, že jsem jógu nikdy necvičila?

Není potřeba žádná předešlá znalost jógy. Ráda vás všechno naučím a navedu na správnou techniku.

Jak často cvičit?

Důležité je pravidelné praktikování sestavy. Pokud potřebujete odstranit nějaký problém, je ideální cvičit denně. Po odeznění příznaků nebo preventivně můžete cvičit 3-4 krát týdně. Vaše tělo si na cvičení velmi rychle zvykne, budete se rychle zdokonalovat, cítit se vitálnější, plní energie, pružnější a vaše tělo se stane na cvičení "závislé".


Kdy cvičit?

Nejvhodnější doba pro domácí cvičení je ráno, ale to nemusí každému vyhovovat. Vyzkoušejte si zacvičit sestavu v různou denní dobu a vaše tělo vám odpoví samo. U někoho večerní cvičení navodí nespavost, pro jiného bude ukolébavkou.


Kdo vede kurzy?

Celým kurzem vás budu provádět já, lektorka Petra. Více se o mně můžete dozvědět zde :)


- JÓGOVÁ PRAVIDLA - 

PROSÍM, DODRŽUJTE TATO OBVYKLÁ JÓGOVÁ PRAVIDLA:

  1. Na lekci přicházejte včas, asi o 10 minut před začátkem. Pozdní příchod ruší ostatní
  2. Je příjemnější cvičit s prázdným žaludkem, po menším jídle spoň 1,5hod
  3. Během lekce se nejí. Není vhodné, kdo kouří, kouřit před lekcí
  4. Jestli máte nějaké zdravotní problémy, omezení nebo jste po operaci, informujte mě ještě před lekcí předem
  5. Pokud máte jakékoliv pochybnosti, jestli je pro vás jógové cviční vhodné, zkonzultujte svůj zdravotní stav se svým lékaře
  6. Předchozí zkušenoti s jógou nejsou nutné, vítáme i úplné začátečníky
  7. Před lekcí si prosím vypněte zvuk svého telefonu

CO SI VZÍT S SEBOU

  • Cvičíme v pohodlném oblečení, ve kterém se cítíme příjemně, a které nás neomezuje v pohybu

  • Cvičíme naboso nebo v ponožkách

  • Je lépe mít i mikinu na závěrečnou relaxaci (nebo deku)

  • Cvičební podložku si můžete nosit vlastní nebo je k zapůjčení ve studiu

  • Ručník nebo deku, pokud potřebujete vypodložit hlavu v leže

  • Při lekci se nepije, ale budeme pracovat s dechovými technikami, je vhodné pouze po locích zvlažovat vodou (vodu v nerozbitné láhvi)

Chceš si vybrat kurz?

DÁRKOVÝ POUKAZ

Pokud ještě stále nevíte, čím obdarovat svou drahou maminku, sestru, kamarádku,
tetu či babičku, můžete jim udělat radost dárkovým poukazem na kurz.

- Na všechny kurzy vám může přispět vaše
ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNA
nebo ZAMĚSTNAVATEL z fondu FKSP -